FAQ e-modules
Een e-module is een elektronische module waarin leermateriaal op afwisselende wijze wordt gepresenteerd. De e-module is via het internet toegankelijk en kan onafhankelijk van plaats en tijd worden benaderd. Beeldmateriaal speelt een centrale rol in de e-module; het toevoegen van foto's, video’s en illustraties behoort tot de mogelijkheden. Met behulp van interactieve werkvormen kan je de leerstof oefenen en jezelf toetsen.
Waar kan ik met inhoudelijke vragen terecht? uitklapper, klik om te openen
Bij vragen over de inhoud van de e-module, neem je contact op met de verantwoordelijke coördinator of docent van het onderwijs waarbinnen de e-module valt.
Hoe kan ik zien hoe ver ik ben in de e-module? uitklapper, klik om te openen
E-modules in de nieuwe vormgeving beschikken over een kruimelpad. Hiermee kun je door de e-module navigeren (mits er sprake is van vrije navigatie) en de statusbalk geeft aan wat de voortgang is.
Het kruimelpad bevindt zich rechts bovenin het scherm en kun je herkennen aan drie puntjes.
Wat gebeurt er als ik de e-module (per ongeluk) tussentijds stop? uitklapper, klik om te openen
Na een tijdje inactief te zijn geweest in de e-module of achter de pc, word je automatisch uitgelogd uit Blackboard/Mijn Academie en sluit de e-module af. Eerdere antwoorden en resultaten blijven geregistreerd.
Je opent de e-module weer via Blackboard/Mijn Academie. Er wordt gevraagd of je verder wilt gaan waar je gebleven bent. Je klikt dan op ‘Ja’.
Waarom lukt het me niet om na het starten van de e-module de checklist te openen? uitklapper, klik om te openen
In sommige Blackboard-courses (zoals die van KVO) zijn checklists te vinden die worden gebruikt in het onderwijs. Het is niet mogelijk een checklist te openen als je de e-module al geopend hebt.
Daarom raden wij aan, als je de checklists tijdens het maken van de e-module bij de hand wilt hebben, deze te openen voordat je start met de e-module.
Als ik een e-module (al dan niet thuis) op mijn eigen computer maak is deze erg traag. Wat kan ik het beste doen? uitklapper, klik om te openen
Hoewel de e-modules op elke computer zouden moeten werken, kan het zijn dat ‘zwaardere’ (met veel video’s, animaties of foto’s) e-modules niet goed op je eigen computer werken. Maak dan de e-module in het Studielandschap.
Kan ik een e-module op een tablet maken? uitklapper, klik om te openen
De modules zijn primair ontwikkeld voor een pc en laptop. Een aantal tablets ondersteunt de module (gedeeltelijk).
Om zeker te zijn van een goede administratie via Blackboard/Mijn Academie en een volledig functionerende e-module tijdens het doorlopen, is het advies om deze NIET op een tablet te maken.
Wat moet ik dan als de e-module vastloopt? uitklapper, klik om te openen
Als je vastloopt in de e-module, sluit dan de e-module, Blackboard én browser geheel af en start alles opnieuw op.
Als het goed is, kun je dan gewoon verder gaan waar je bent gebleven.
Hoe kan ik controleren dat het resultaat is geregistreerd nadat ik een bepaalde e-module heb voltooid? uitklapper, klik om te openen
Indien je de e-module moet hebben gemaakt voordat je het onderwijs mag volgen, check je altijd zodra je klaar bent met de e-module of er een vinkje in het Grade center/Cijferlijst staat. Doe dit via My Grades in het menu in de linkerkolom of via Cijfers in de linkerkolom.
Indien je de e-module geheel hebt afgerond, moet je een vinkje zien staan achter de e-module, zoals hieronder staat aangeven.
Let op: in Mijn Academie wordt niet altijd bijgehouden of een e-module is afgerond
Wat moet ik doen als ik in Blackboard een e-module heb afgerond? uitklapper, klik om te openen
- Log uit van Blackboard en sluit ook de browser af. Start de browser weer op en log weer in in Blackboard.
- Ga opnieuw naar het Grade center: zie je nog steeds geen vinkje, maar een streepje (-) of een blauw rondje bij de e-module? Neem dan vóór de deadline via onderstaande gegevens contact op met het KVO-secretariaat én de Servicedesk van het Onderwijscentrum
Indien je dit voor de deadline doet, dan word je toegelaten tot de les. Als je dit na de deadline doet, of het Grade center niet hebt gecontroleerd en bij de aanmelding van de les erachter komt dat er geen vinkje staat, word je niet toegelaten tot de les.
Wat kan ik doen in het geval van andere technische problemen in de e-module? uitklapper, klik om te openen
Mocht je andere problemen ondervinden die te maken hebben met de werking van de e-module, dan kun je eveneens bij de Servicedesk terecht
Contactgegevens Support uitklapper, klik om te openen
Servicedesk Onderwijscentrum
088 755 34 18
Locatie
Balie Studielandschap tweede verdieping Hijmans van den Berghgebouw, Universiteitsweg 98, Utrecht
Openingstijden
Maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur.
KVO-secretariaat
kvo-secretariaat@umcutrecht.nl
088 755 95 89
Locatie
Kamer 3.06 in het Hijmans van den Berghgebouw, Universiteitsweg 98, Utrecht.