Terug

Onderzoek van onderwijs

Onderzoek van onderwijs

Samen verrichten wij wetenschappelijk onderzoek op het gebied van toekomstbestendig onderwijs en opleiden in de gezondheidszorg. Zo willen wij meer inzicht krijgen in het opleiden van professionals voor de gezondheidszorg van morgen. 

Ons onderzoek draait om

Validatie
Het vergroten van kennis over hoe professionals leren en hoe je hun leer/werkomgevingen daarvoor kunt optimaliseren

Translatie
Het verbinden van onderzoek met de praktijk

Innovatie
Bijdragen aan de ontwikkeling van onderwijsinnovaties voor de gezondheidszorg.

Wetenschappelijke publicaties

Projecten uitklapper, klik om te openen

Promoveren uitklapper, klik om te openen

Er worden bij ons veel promovendi opgeleid, vaak in samenwerking met andere afdelingen of onderzoeksgroepen. Promovendi ontvangen naast individuele begeleiding een leergang van maandelijkse intensieve bijeenkomsten in de zogeheten Cyclus Theorie en Literatuur van Medisch Onderwijs. Dit is een driejarig programma van 27 bijeenkomsten waar promovendi ieder moment kunnen instromen.

Voor promovendi en andere onderzoekers van onderwijs in de gezondheidszorg wordt de maandelijkse onderzoeksbijeenkomst ‘Research meeting Health Professions Education’ georganiseerd. 

Geïnteresseerd? Meld je aan bij  Astrid van Duin-Outmaijjer via A.G.Outmaijjer-2@umcutrecht.nl.

Coördinatie en begeleiding

Prof. dr. Marieke van der Schaaf
Dr. Renske de Kleijn
Prof. dr. Olle ten Cate

Partners uitklapper, klik om te openen

University of California, San Francisco

Sinds 2010 worden in samenwerking met University of California, San Francisco promovendi in de VS begeleid die in Utrecht promoveren, onder het programma The UCSF-UMC Utrecht Collaborative Doctoral program in Health Professions Education, voor 4 tot 6 promovendi uit de VS.

Coördinatie en begeleiding

Prof. dr. Olle ten Cate
Prof. dr. Marieke van der Schaaf

Meer informatie

Bedankt voor uw reactie!

Heeft deze informatie u geholpen?

Graag horen we van u waarom niet, zodat we onze website kunnen verbeteren.