U bent onder behandeling bij het UMC Utrecht en hebt interesse om Netelroos@Home te gaan gebruiken. Deze digitale patiëntinformatie geeft u meer informatie over het doel van Netelroos@Home en hoe het werkt. We leggen uit wat u nodig hebt om mee te doen en waar u terecht kunt met vragen. Verder vertellen wij u meer over de gebruikersvoorwaarden en privacyverklaring.
Waarom Netelroos@home? uitklapper, klik om te openen
Meestal is er geen duidelijke oorzaak van de netelroos. De behandeling bestaat dan uit het bestrijden van de klachten met medicijnen. Om de effectiviteit van de behandeling te monitoren, is het essentieel om vragenlijsten in te vullen. Met Netelroos@Home kunt u uw ziekteactiviteit op elk moment van de dag thuis monitoren door het invullen van deze vragenlijsten via de Thuismeten app. Ook kunt u in de app informatie vinden over netelroos.
Netelroos@Home is niet bedoeld voor spoed
Netelroos@home is niet bedoeld voor spoedeisende vragen of problemen. Neem bij spoed direct contact op met het landelijke noodnummer 112 of met uw huisarts.
Hoe werkt Netelroos@Home?
Netelroos@Home is ontwikkeld door de afdeling dermatologie en allergologie van het UMC Utrecht. De leverancier is Luscii Healthtech B.V. (Luscii).
De Netelroos@home app berekent uw score en de scorelijsten zijn direct inzichtelijk voor u en uw zorgverlener. Daarnaast heeft de app een functie waarin u berichten kunt achterlaten als u vragen hebt. Bij medisch-inhoudelijke vragen kunt u uw zorgverlener een e-consult sturen via het patiëntportaal.
Wij vragen u om de metingen zorgvuldig in te vullen en juiste en volledige informatie te delen over uw gezondheid. De zorgverlener baseert het advies aan u op basis van de informatie die u geeft in Netelroos@Home en de gesprekken met u op de polikliniek. Mocht u vragen hebben over metingen of twijfelen aan de uitkomsten, dan kunt u altijd contact opnemen met uw zorgverlener.
Hebt u vragen?
We hebben veelgestelde vragen toegevoegd bij deze brief. Mogelijk staat uw vraag hier niet tussen. Neem dan contact met ons op via afdeling Dermatologie / Allergologie: 088 755 8875 tijdens kantooruren 08:00 - 17:00 uur.
Wat hebt u nodig om mee te doen? uitklapper, klik om te openen
1. De Luscii Thuismeten app. Waar kan ik deze vinden?
- Ga naar de App Store (iOS) of de Play Store (Android).
- Zoek op: Luscii Thuismeten.
- Of ga naar de applicatie in de App of Play store via de QR-codes:
App Store (iOS) | Play Store (Android) |
- Installeer de applicatie en volg de stappen. De app is kosteloos te downloaden. Wanneer de zorgverlener u heeft aangemeld voor Netelroos@Home en ontvangt u de welkomstmail en kunt u de stappen volgen.
- Let op: Voor gebruik van de app dient u akkoord te gaan met de disclaimer van Luscii (zie www.luscii.com).
2. Wat hebt u nog meer nodig om mee te doen?
- Een e-mailadres
- Een draadloze internetverbinding (Wifi, 4G)
- Een smartphone of tablet met Android-versie 7 of hoger of Apple-versie iOS13 of hoger.
Het is belangrijk om uw smartphone of tablet up-to-date te houden.
3. Dit krijgt u van ons
- Instructie om de metingen uit te voeren
- Een direct communicatielijn met het Medisch Regie Centrum van het UMC Utrecht.
Het Medisch Regiecentrum (MRC) van het UMC Utrecht vervult een centrale rol bij het verlenen van zorg op afstand. Zij monitoren uw meetingen en zetten relevante gegevens door richting uw behandelaar. Het medisch regiecentrum valt onder de verantwoordelijkheid van de medisch specialist. De medewerkers zijn getrainde medische studenten en zorgprofessionals. Zij zijn telefonisch bereikbaar voor vragen via 088 75 60 614 (alle dagen van de week, van 8:00 – 20:00 uur).
Contact: waar kan ik terecht? uitklapper, klik om te openen
- De app is niet bedoeld voor spoed. Neem bij medische spoedeisende vragen of problemen direct contact op met het landelijke noodnummer 112, met uw huisarts.
- Voor zorginhoudelijke vragen (geen spoed) kunt u terecht bij afdeling Dermatologie / Allergologie: 088 755 8875 tijdens kantooruren 08:00 – 17:00 uur.
- Voor vragen over het opstarten en gebruiken van de applicatie of bij een technische storing kunt u contact opnemen met het Medisch Regie Centrum van het UMC Utrecht via 088 75 60 614 (alle dagen van de week, van 8:00 – 20:00 uur).
- Voor vragen over technische aspecten van de applicatie kunt u contact opnemen met de supportdesk van Luscii via 085 1305 851 of via de app (Instellingen – Help).
- Optioneel: Als u een tijd geen metingen kunt doen, bijvoorbeeld omdat u op vakantie gaat, dan vragen wij u via de Netelroos@home app te melden. Zo is uw zorgverlener op de hoogte.
Gebruiksvoorwaarden en Privacyverklaring uitklapper, klik om te openen
Op de UMC Utrecht website vindt u de gebruiksvoorwaarden en privacyverklaring (www.umcutrecht.nl/thuismetenLuscii). Lees deze goed door. Enkele onderwerpen vindt u ook onder het kopje veel gestelde vragen.
Veelgestelde vragen uitklapper, klik om te openen
Hieronder staan de veelgestelde vragen
- Over het gebruik van Netelroos@Home
- Over de gebruikersvoorwaarden en de privacy
Veel gestelde vragen over het gebruik van Netelroos@Home
Als ik de metingen heb ingevoerd, wanneer kan ik dan een reactie verwachten?
In principe hoort u niets tenzij er aanleiding is om contact met u op te nemen. Het Medisch Regiecentrum bekijkt uw metingen op alle doordeweekse dagen om en neemt contact met u op indien dit noodzakelijk lijkt. Wij bellen met een anoniem nummer. We streven er dan naar om binnen 3 dagen Neem bij twijfel altijd contact op met de afdeling.
Ik heb verkeerde meetgegevens ingevoerd. Kan ik deze wissen?
Nee, het corrigeren van verkeerd ingevoerde gegevens is na versturen niet mogelijk. Hebt u een fout ontdekt na het versturen? Vul dan de gegevens nog een keer in en verstuur deze opnieuw.
Wat gebeurt er met mijn metingen?
De metingen die u in de applicatie invoert, worden in Netelroos@Home applicatie opgeslagen. Deze zijn voor u zichtbaar in de app en voor uw zorgverleners binnen het UMC Utrecht in het online portaal van Luscii.
Staan de gegevens van Netelroos@Home app in mijn medisch dossier?
Netelroos@Home is niet gekoppeld aan uw medisch dossier. De zorgverleners nemen enkel de relevante gegevens over in uw medisch dossier. U kunt op elk moment uw ingevoerde metingen terugvinden in Netelroos@Home.
Meest gestelde vragen over de gebruiksvoorwaarden en de privacy
Staat mijn volledig medisch dossier in de Netelroos@Home?
Nee, Netelroos@Home geeft u geen inzicht in het volledige dossier. In de app staan alleen de ingevoerde meetwaarden. U kunt uw volledig medisch dossier inzien via het Patiënt portaal van het UMC Utrecht.
Mag iemand anders mijn Netelroos@Home ook gebruiken?
Nee, Netelroos@Home is bedoeld voor persoonlijk gebruik in het kader van de zorgverlening die u van het UMC Utrecht ontvangt.
Er is een storing in de Netelroos@Home, wat doe ik nu?
Mocht de applicatie niet werken of er een storing zijn, dan kunt u altijd contact opnemen met de afdeling / het Medisch Regie Centrum en eventueel de metingen later of telefonisch doorgeven.
Is Netelroos@Home op mijn telefoon extra beveiligd door een wachtwoord of code?
Nee, er is geen extra wachtwoord of code nodig om de app op uw telefoon te openen. Wij raden u aan om uw mobiele telefoon of tablet waarmee u inlogt zelf goed te beveiligen omdat er medische gegevens in Netelroos@Home staan. Beveilig uw mobiele telefoon of tablet met een wachtwoord of een code van 5 cijfers, houd deze geheim en laat uw telefoon nooit onbeheerd achter. U bent zelf verantwoordelijk voor de beveiliging van uw apparatuur.
Ik heb het vermoeden dat iemand anders mijn Netelroos@home misbruikt. Wat moet ik doen?
Meld (vermoeden van) misbruik van uw account zo snel als mogelijk bij uw zorgverlener of het Medisch Regiecentrum in het UMC Utrecht.
Ik wil niet langer gebruik maken van de Netelroos@Home app. Mag ik zomaar stoppen?
Deelname is vrijwillig. U mag altijd en op elk moment kiezen om te stoppen met het gebruik van de Netelroos@Home applicatie. Dit kan mogelijk wel consequenties hebben voor de voortgang van de behandeling en uw gezondheid. Neem daarom als u wilt stoppen met Netelroos@Home eerst contact op met het Medisch Regiecentrum. Zij zetten, na overleg met uw behandelaar, uw account daarna stop.
Ik wil mijn gegevens uit de app laten verwijderen. Hoe kan ik dit doen?
U mag altijd, op elk moment, het verzoek doen om uw gegevens te laten verwijderen. Dit kan mogelijk wel consequenties hebben voor de voortgang van de behandeling en uw gezondheid. Neem daarom als u uw gegevens wilt laten verwijderen uit Netelroos@Home eerst contact op met de polikliniek of zorgverlener via telefoonnummer 088 7558875.
Meer algemene informatie over uw rechten staat op de website van het UMC Utrecht: https://www.umcutrecht.nl/nl/rechten-in-de-zorg.
Ik heb een klacht die niet over de applicatie gaat. Waar kan ik die indienen?
Voor een klacht die niet over Netelroos@Home gaat, kunt u terecht bij de UMC Utrecht klachtenbemiddelaars via 088 7556208. Lees meer over een klacht indienen op de website van het UMC Utrecht: https://www.umcutrecht.nl/nl/een-klacht-indienen
Contact uitklapper, klik om te openen
Hebt u vragen? Neem dan contact met ons op. Voor het maken van een afspraak hebt u een verwijzing nodig van de huisarts of specialist.
Polikliniek Allergologie
De polikliniek is op werkdagen bereikbaar van 8.00 - 17.00 uur