Terug

Opname Verpleegafdeling D5 west, Oogheelkunde

Patiëntfolder

Binnenkort wordt u opgenomen op de afdeling D5 west van het Universitair Medisch Centrum Utrecht. Het is een afdeling met twee specialismen; oogheelkunde en urologie. De afdeling is onderdeel van de Divisie Heelkundige Specialismen. Op de afdeling worden patiënten om verschillende oogheelkundige of urologische redenen opgenomen.

Globaal kunnen de patiënte aandoeningen in een aantal categorieën worden onderverdeeld, namelijk:

Oogheelkunde:

  • Oogkas aandoeningen
  • Hoornvlies aandoeningen
  • Netvlies aandoeningen
  • Problemen met de ooglens
  • Aandoeningen aan oogzenuw
  • Ontstekingen van het vaatvlies van het oog
  • Hoge oogdruk
  • Ontsteking van het gehele oog
  • Oogverwondingen na een ongeluk

Urologie:

  • Prostaat aandoeningen
  • Blaas aandoeningen
  • Nier aandoeningen
  • Aandoeningen van de mannelijke genitaliën
  • Penis/plasbuis aandoeningen

In de brochure ‘Opname’ van het UMC Utrecht, kunt u lezen wat u over het algemeen mag verwachten tijdens uw opname. Onderwerpen die specifiek voor de afdeling Oogheelkunde en Urologie gelden, kunt u in deze brochure terugvinden. Wij adviseren u dit boekje en de algemene opnamebrochure mee te nemen bij uw opname.

De medewerkers van de afdeling Oogheelkunde en Urologie wensen u een goed verblijf toe.

Welkom op de afdeling uitklapper, klik om te openen

Afdeling D5 west is een gastvrije afdeling met een open sfeer, waar u een persoonlijke en respectvolle benadering mag verwachten. De verpleegkundigen hebben aandacht voor u, uw omstandigheden, gevoelens en overtuigingen. Wij verplegen volgens een afdelingsgebonden visie. Deze visie is uitgewerkt in de vorm van een patiëntenmanifest. Deze kunt u vinden achterin dit boekje.

De afdeling Oogheelkunde/Urologie (D5 west) bevindt zich in de D-vleugel op de 5e verdieping. De afdeling heeft een beddencapaciteit van 30 patiënten. Er kunnen 16 oogheelkundige patiënten verpleegd worden en 14 urologische patiënten. Er zijn 6 een–, 4 twee- en 4 vierpersoonskamers. Tevens beschikt de afdeling over een transferkamer waar patiënten pre- en postoperatief een korte tijd kunnen verblijven als er op de patiëntenkamers nog geen bed beschikbaar is. Naast klinische opnames komen er op D5 west ook patiënten voor dagopname.

Uw adres en telefoonnummer

Tijdens uw verblijf in het ziekenhuis is uw postadres:

Universitair Medisch Centrum Utrecht

Heer/Mevrouw

Afdeling Oogheelkunde en Urologie (D5 west), kamer

Postbus 85500,

3508 GA Utrecht

Het telefoonnummer van de afdeling

Oogheelkunde 088 75 578 94 / 088 75 578 95

Urologie 088 75 579 47 / 088 75 579 48

Het telefoonnummer bij uw bed 088 75 624

Bezoektijden

De bezoektijden zijn dagelijks van 15.00 - 20.00 uur.

Medewerkers van de afdeling uitklapper, klik om te openen

Tijdens uw verblijf krijgt u met verschillende medewerkers te maken. Wat de precieze rol van de verschillende medewerkers is en hoe u met hen in contact kunt komen, leest u in de brochure “Opname” van het UMC Utrecht.

Artsen / Hoofdbehandelaarschap

Tijdens uw verblijf in het ziekenhuis krijgt u regelmatig bezoek van de artsen die verantwoordelijk zijn voor uw behandeling (hoofdbehandelaar, overige behandelend specialisten, zaalartsen, artsen in opleiding en coassistenten). Bij opname wordt verteld wie uw hoofdbehandelaar is. Uw hoofdbehandelaar hoeft niet uw operateur te zijn. Het hangt ook achter uw bed aan de muur.

U hebt dagelijks contact met de zaalarts waarbij u vragen kunt stellen en uw behandelplan kunt bespreken. De zaalarts is een afgestudeerd arts (in opleiding tot oogarts of uroloog) en handelt onder supervisie van een oogarts of uroloog. Deze zaalarts is dus het eerste aanspreekpunt voor al uw medisch gerelateerde vragen. Wij verzoeken u tijdens de visitetijden op de afdeling te blijven.

Op werkdagen loopt de zaalarts visite tussen 8.00 – 11.30 uur. Op de urologie komt de zaalarts aan het bed en op de oogheelkunde wordt u onderzocht in een van de onderzoekskamers van de afdeling. In het weekend (en op feestdagen) loopt de dienstdoende zaalarts op wisselende tijden visite.

Het is handig van te voren na te denken over wat u tijdens de visite wil vragen aan de arts. Schrijf deze vragen op, zodat u ze niet vergeet. De verpleegkundige kan u helpen bij deze voorbereiding. Uw eigen inbreng is zeer van belang.

Verpleegkundigen

De verpleegkundige is een belangrijk aanspreekpunt voor u. Elke dienst is er een verpleegkundige verantwoordelijk voor u. Hij/zij is uw aanspreekpunt bij vragen over uw verzorging of behandeling en zal zich aan het begin van de dienst aan u voorstellen. U kunt altijd bij uw verpleegkundige terecht voor vragen en nadere uitleg. Het verpleegkundig team streeft ernaar dat u zoveel mogelijk door dezelfde verpleegkundige verzorgd wordt.

Overige zorgverleners

Hierna volgt een overzicht van zorgverleners die u op de afdeling kunt verwachten. Wat hun rol is en hoe u met hen in contact kunt komen leest u in de brochure ‘Opname’ van het UMC Utrecht.

  • Artsen en verpleegkundigen (in opleiding)
  • Afdelingsassistent
  • Diëtisten
  • Fysiotherapeuten
  • Geestelijk verzorgers
  • Klinische secretaressen
  • Laboratoriummedewerkers
  • Maatschappelijk werkers / transferverpleegkundigen
  • Medewerkers huishoudelijke dienst
  • Medewerkers van de patiëntenbibliotheek
  • MST-ers (medisch studenten)
  • Voedingsassistenten
  • Vrijwilligers

Opname uitklapper, klik om te openen

Voorbereiding opname

Voor u naar het UMC Utrecht komt, kunt u zich als volgt voorbereiden op uw opname: schrijf zaken die u wilt vertellen en vragen zo nodig op, zodat u deze niet vergeet.

Neem de volgende dingen mee:

  • De medicijnen die u gebruikt, in de originele doosjes, zodat ook de dosering bekend is. Evenals een meest recent medicatieoverzicht van uw apotheek.
  • Incidentele medicatie, oogdruppels, zalven, inhalatiemedicatie (en eventuele hulpstukken) en homeopathische medicatie.
  • Uw afspraakbevestiging.
  • Uw verwijskaart.
  • Uw verzekeringspapieren.
  • Eventueel dieetvoorschrift.
  • Indien u niet in dagbehandeling opgenomen wordt; een kamerjas, uw toiletartikelen, pantoffels of slippers.
  • Spullen ter ontspanning bijvoorbeeld: boeken, tijdschriften, puzzelboekjes, handwerkspullen.
  • Wij raden u aan om kostbare spullen zoals sieraden thuis te laten.

Opnamedag

Nadat u zich heeft ingeschreven bij de opnamebalie bij de hoofdingang, brengt een gastvrouw of –heer van het ziekenhuis u naar verpleegafdeling D5 west. Hier wordt u ontvangen door een vrijwilligster in het dagverblijf. Indien u voor 8.00 wordt opgenomen op de dag van de operatie mag u zich meteen op afdeling D5 west melden, u hoeft niet langs de opnamebalie.

Gesprekken met zorgverleners

De verpleegkundige die voor u zorgt, zal binnen vijftien minuten na binnenkomst op de afdeling kennis met u maken. U hoort wie gedurende de opname uw hoofdbehandelaar is. In het opnamegesprek krijgt u informatie over uw verblijf van opname tot ontslag. De verpleegkundige controleert of er wijzigingen hebben plaatsgevonden in uw medicatiegebruik tussen de preoperatieve screening en de dag van opname. De verpleegkundige legt u de gang van zaken op de afdeling uit, beantwoordt uw vragen en bereidt u voor op uw operatie, behandeling of onderzoek. Tijdens uw opname wordt er rekening gehouden met uw wensen ten aanzien van voeding, religie, privacy en persoonlijke verzorging.

Indien u niet geopereerd wordt zal u een gesprek met de zaalarts hebben en wordt u op de hoogte gebracht van uw behandelplan. Wanneer u geopereerd gaat worden, zal de zaalarts u een dag na de operatie controleren. Indien u langer blijft wordt u dagelijks door de zaalarts gezien. Indien u niet in dagbehandeling wordt opgenomen zal u een gesprek hebben met de apothekersassistent, hij/ zij controleert uw eigen medicatie zoals het gegeven wordt via uw eigen apotheek. Hierna wordt uw medicatie vastgelegd in het patiëntendossier

U maakt kennis met de voedingsassistent. Zij zal met u doornemen hoe u de warme maaltijd kunt bestellen via het infotainment. Indien u een dieet heeft, kunt u dit aangeven bij de verpleegkundige.

Patiëntenidentificatie

Alle patiënten die opgenomen worden krijgen een identificatiebandje met uw naam en uw geboortedatum. Voor uw veiligheid en gevoel van vertrouwen controleren verschillende medewerkers geregeld uw persoonsgegevens, met in achtneming van uw privacy.

Operatiedag

Operaties vinden plaats onder lokale verdoving, algehele anesthesie (narcose) en sedatie.

Indien u onder lokale verdoving wordt geopereerd, mag u gewoon eten en drinken op de dag van de operatie.

Indien u geopereerd wordt onder narcose, mag tot 6 uur voor de operatie nog eten (licht ontbijt bestaande uit een beschuit of cracker met jam of suiker). Tot 2 uur voor de operatie mag u helder vloeibaar (thee (met suiker, geen melk), water of aanmaak limonade) drinken. U mag geen alcohol drinken of drugs gebruiken 24 uur voor de operatie. De anesthesioloog heeft met u besproken welke medicijnen u wel en niet in mag nemen voor de operatie. Houdt u zich aan de afspraken en ga nooit op eigen initiatief medicijnen niet innemen, want dit kan schadelijk voor u zijn. Uw medicijnen mag u met water innemen voor de operatie (dit mag zelfs tot vlak voor de operatie).

Bij het opnamegesprek hoort u het globale tijdstip van de operatie. Alle sieraden moeten af, piercings moeten uit, nagellak dient te worden verwijderd, er mag geen make-up worden gedragen en uw gebitsprothese moet uit. U krijgt operatiekleding aan. Daarnaast krijgt u medicatie specifiek voor uw operatie. U gaat naar de operatiekamer. Hier worden weer al uw gegevens gecontroleerd en wordt u geopereerd. Na de operatie zal u nog enige tijd op de recovery verblijven. Op de afdeling zal u verder bijkomen. De verpleegkundigen vragen bij elke dienst naar uw pijnbeleving zodat pijn optimaal wordt bestreden.

Ontslag uit het ziekenhuis

Aan het begin van uw opname is er een voorlopige ontslagdatum bekend. Deze wordt met u besproken evenals het nazorgtraject. Mocht u door deze opname (extra) hulp nodig hebben of elders zorg moeten ontvangen, dan zal dit vroegtijdig aangevraagd worden via het transferbureau. Er wordt dan samen met u gekeken welke zorg u kunt en wilt ontvangen.

De zaalarts zal tijdens de ochtendvisite het ontslag met u bespreken. Mocht u in dagopname geopereerd worden, dan spreekt u zo mogelijk uw operateur voor/na de operatie en zal de zaalarts niet bij u langs komen.

De verpleegkundige neemt aan het eind van uw opname de opname met u door.

Middels het ontslaggesprek zorgt de verpleegkundige ervoor dat u goed geïnformeerd en voorbereid met ontslag gaat. Belangrijke informatie krijgt u op papier mee.

Dit kan bestaan uit:

  • actuele medicatielijst
  • huisartsenbrief
  • leefregels
  • overdracht voor de (thuis)zorg
  • poliklinische afspraak
  • recept(en)
  • uw eigen (ingeleverde) medicatie

Algemene informatie uitklapper, klik om te openen

Verblijf op de afdeling

Alle verpleegkundigen werken volgens protocol. Als team staat professioneel gedrag en vakkundigheid voorop. Op de afdeling wordt van u als patiënt betrokkenheid bij uw eigen ziekteproces verwacht, waarbij u respect toont voor uw medemens en uw omgeving. Mocht u gedurende uw opname de verpleegkundige nodig hebben, dan kunt u gebruik maken van de bel bij het bed. De verpleegkundige zal streven binnen drie minuten gehoor te geven aan uw oproep.

Globale dagindeling

6.00 - 7.30 uur

Het kan zijn dat de verpleegkundige bij u langskomt voor controles (zoals temperatuur, hartslag of bloeddruk), medicatie of andere zaken.

7.30 - 8.00 uur

De verpleegkundige is bezig met de overdracht en het lezen van uw dossier op de computer.

8.00 uur

De voedingsdienst komt langs voor het ontbijt. Ook komt, indien van toepassing, uw verpleegkundige met uw medicatie. Gedurende de gehele dag kunnen er onderzoeken of ingrepen voor u gepland zijn. Hierover krijgt u tijdig informatie.

Tussen 9.00 en 11.00 uur

  • Bent u opgenomen voor de Oogheelkunde, dan zal de verpleegkundige of de arts u komen halen voor de ochtendvisite. De arts kijkt dan op de onderzoekskamer hoe het met uw ogen gaat en zal beleid bepalen.
  • Bent u opgenomen voor de Urologie, dan bespreekt de verpleegkundige met de arts hoe de afgelopen 24 uur is verlopen. Hierna komen ze bij u aan bed bespreken hoe het met u gaat. Afhankelijk hiervan zal ook uw beleid worden bepaald.

In de loop van de ochtend helpt de verpleegkundige u, waar nodig, met uw verzorging en behandeling. Hiervoor wordt een tijd met u afgesproken.

12.00 - 13.00 uur

U kunt uw lunch verwachten. De verpleegkundige kan langskomen voor controles of verdere verzorging.

14.00 - 15.00 uur

Koffie/thee ronde, medische en/of verpleegkundige activiteiten, verzorging.

15.00 – 20.00 uur

Bezoektijd. Vanwege de zeer ruime bezoektijden vragen wij uw begrip voor het feit dat we niet altijd kunnen voorkomen dat medische – en verpleegkundige handelingen ook tijdens bezoek doorgang moeten vinden.

16.00 - 16.15 uur

Verpleegkundige overdracht.

17.30 uur

Uw warme maaltijd wordt geserveerd. Hiervoor kunt u voor 11.30 uur een keuze invullen via uw infotainment systeem. Uw voedingsassistent zal u hierbij helpen.

19.45 uur

Koffie/thee ronde, verzorgen, verpleegkundige activiteiten, klaarmaken voor de nacht.

22.00 uur

Vanaf nu streven wij naar rust op de afdeling. Daarom verzoeken wij u op uw kamer geen gebruik meer te maken van groot licht, telefonie en radio/televisie zonder hoofdtelefoon, zodat uw mede patiënten de gelegenheid hebben om te gaan slapen. Bij vragen/problemen kunt u altijd de bel bij uw bed gebruiken.

23.15 - 23.30 uur

Verpleegkundige overdracht.

0.00 - 6.00 uur

De verpleegkundige komt geregeld bij u kijken.

Medicatie

Bij opname neemt de verpleegkundige uw medicatie met u door. U maakt dan afspraken of u de medicatie wel of niet in eigen beheer houdt.

Pijn

Op deze afdeling wordt de pijnscore geregistreerd. Wij doen dat om beter inzicht te krijgen in hoeveel pijn u ervaart. Deze informatie helpt ons om de pijnbehandeling zo goed mogelijk op de pijn van u af te stemmen. Iedere dienst vragen wij u een cijfer toe te kennen aan de mate waarin u pijn beleeft. U bent namelijk de enige die kan vertellen of er pijn is en hoe erg die pijn is. ‘0’ betekent geen pijn en ‘10’ is de ergste pijn die u zich kunt voorstellen.

Afhankelijk van het cijfer dat u geeft, krijgt u pijnstilling volgens protocol.

Gemengd verplegen

Op afdeling D5 west wordt gemengd verpleegd. Dat wil zeggen dat mannen en vrouwen één kamer kunnen delen. Heeft u hiertegen bezwaar, dan kunt u dit kenbaar maken. Indien mogelijk houden wij hiermee rekening. Het is echter ook mogelijk dat uw wens hierin niet gehonoreerd kan worden.

Obstakelvrije route

Op de verpleegafdeling wordt de zijde aan de kant van de patiëntenkamers vrij gehouden. Dit om slechtziende patiënten een vrije doorgang te geven.

Bezoek

Bezoek is dagelijks welkom, doorlopend tussen 15.00 - 20.00 uur. Wij vragen u en uw bezoek zich aan deze tijden te houden. Tevens hebben we in uw eigen belang en dat van eventuele kamergenoten een maximaal van twee bezoekers tegelijkertijd aan uw bed.

Indien u uit bed mag en kan, kunt u ook met uw bezoek in onze dagverblijf plaatsnemen.

Het bezoek kan gebruik maken van het toilet aan het begin van de afdeling.

Roken

In het UMC Utrecht mag u niet roken. Buiten het gebouw zijn speciale rooklocaties ingericht (rookabri’s) waar u mag roken.

Privacy

Wij doen ons best uw privacy te waarborgen. Dit betekent onder meer dat medewerkers van het UMC Utrecht zorgen dat:

  • er zorgvuldig wordt omgaan met uw persoonlijke en medische gegevens,
  • uw dossier veilig wordt bewaard,
  • uw gegevens niet verloren raken,
  • onbevoegden geen toegang hebben tot uw gegevens.

U kunt altijd een gesprek met een zorgverlener aanvragen in een aparte kamer.

Informatie aan derden

Tijdens uw opnamegesprek benoemt u een contactpersoon. Na een onderzoek of ingreep kan alleen deze persoon informeren naar uw welzijn bij de verpleging. Andere personen die graag willen weten hoe het met u gaat verwijzen wij door naar uw contactpersoon.

Het patiëntenportaal

Als patiënt van het UMC heeft u toegang tot het patiëntenportaal ‘Mijn UMC Utrecht’. U kunt hier informatie uit uw medisch dossier bekijken. Bijvoorbeeld welke afspraken er gepland staan in het UMC Utrecht, welke medicijnen u gebruikt en wat uw uitslagen zijn. Ook kunt u in ‘Mijn UMC Utrecht’ een bericht sturen naar uw zorgverlener (e-consult). U kunt inloggen op patiëntenportaal ‘Mijn UMC Utrecht’ met uw DigiD code.

Patiëntenservice

U kunt bij de patiëntenservice terecht voor vragen en om uw ervaringen te melden, zowel positieve als negatieve. Ook vindt u bij patiëntenservice algemene informatie over ziektebeelden, patiëntenverenigingen, hulporganisaties en juridische vraagstukken.

Patiëntenservice bevindt zich in de centrale hal van het UMC Utrecht, vlakbij de hoofdingang. U bent welkom op maandag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 16.30 uur. Telefoonnummer 088-7558850.

Mobiel telefoneren

  • Zet uw telefoon op stil/tril stand.
  • Praat niet te hard tijdens het telefoneren.
  • Zoek, indien mogelijk, een plek waar u mensen zo min mogelijk stoort.
  • Als een arts of verpleegkundige u verzoekt uw telefoon uit te zetten, volgt u deze instructies op.
  • Gelieve niet te bellen voor 7.00 en na 22.00 uur.
  • Houdt rekening met de privacy; maak geen foto’s/video’s zonder toestemming van de betreffende persoon.
  • Bezoek vragen wij buiten de afdeling te bellen.
  • Het meebrengen van eigen multimedia is voor eigen risico, het ziekenhuis is niet aansprakelijk bij beschadiging, verlies of verdwijning van de apparatuur. Vergeet oplaadsnoeren e.d. niet mee te nemen bij vertrek.

Klachten en opmerkingen

Heeft u klachten over de gang van zaken op de verpleegafdeling, dan kunt u dit kenbaar maken bij de verpleging of betreffende teamleider van de afdeling. Het liefst zo snel mogelijk, zodat er direct naar een oplossing gekeken kan worden. Voor het schriftelijk indienen van een klacht kunt u eventueel ook gebruik maken van een klachtenformulier die te vinden is op de website van het UMC Utrecht.

Faciliteiten op de afdeling uitklapper, klik om te openen

Patiëntenkamers

Op alle kamers is een toilet, was- en doucheruimte en verder beschikt u over een eigen (kleding)kast en nachtkastje. Uw bed is met een handbediening door uzelf te verstellen. Bij uw bed (met behulp van een handset) en in de badkamer (door middel van een rood koord) is een aansluiting voor het maken van een hulpoproep.

In de kastjes boven het aanrecht of wastafel vindt u handdoeken en glazen.

Infotainmentcenter

Elk bed is voorzien van een infotainmentcenter bestaande uit een computer / televisie / telefoon. De computer is voorzien van een toetsenbord en een touch screen, en heeft toegang tot het internet. Wij vragen u op een meerpersoonskamer gebruik te maken van de bijgeleverde hoofdtelefoon om uw kamergenoten niet te storen.

Maaltijdkeuze

Via infotainmentcenter dient u uw maaltijd in te vullen. Mocht u dit zelf niet kunnen doen, dan kan de voedingsassistent u hierbij helpen.

Vragenlijst

Het UMC Utrecht doet onderzoek naar de ervaringen van patiënten (patiënttevredenheidsonderzoek) om inzicht te krijgen in wat goed gaat en wat beter kan. De 17 vragen in de vragenlijst gaan over de afdeling waar u op dit moment opgenomen bent. Deelname is geheel vrijwillig. De antwoorden worden anoniem verwerkt.

Toilet

Op elke patiëntenkamer bevindt zich een toilet. Mocht deze bezet zijn dan is er op de afdeling nog een invalidentoilet en (voor bezoekers) een heren- en damestoilet.

Dagverblijf

Tussen D5 west en D5 oost bevindt zich het dagverblijf voor patiënten en bezoekers van deze beide afdelingen. Bij opname wordt u in deze ruimte ontvangen en kunt u uw oproep voor operatie of behandeling afwachten. Gedurende uw verblijf kunt u hier met uw bezoek zitten, televisie kijken of wat lezen aan de leestafel.

Koelkast

Op de afdeling is een koelkast beschikbaar om uw etenswaren gekoeld te bewaren. Deze bevindt zich in de bloemenhoek. Op het aanrecht liggen stickers waarop u uw naam en de datum moet noteren alvorens u de sticker op uw artikel plakt. Vergeet niet de artikelen bij vertrek mee te nemen.

Bloemenhoek

Het aanrecht op de gang is voorzien van kastjes waarin u vazen vindt om meegebrachte bloemen te verzorgen. Tevens is een prullenbak aanwezig.

Dranken

De voedingsassistente voorziet u tijdens rondes van drinken. Mocht u iets willen drinken buiten de rondes om, of buiten het standaard pakket, dan dient u daar zelf voor te zorgen. Alcoholische dranken zijn niet toegestaan op de afdeling.

Aan het begin van de afdeling staan warme- en koude drankenautomaten voor patiënten en bezoekers. Koffie en thee is gratis. Zie voor verdere restauratieve voorzieningen: www.umcutrecht.nl/nl/faciliteiten.

Praktische gegevens uitklapper, klik om te openen

Route naar de afdeling

Oogheelkunde (verpleegafdeling) 

Visie / Patiëntenmanifest

D5 west is één afdeling met twee specialismen; Oogheelkunde en Urologie.

Het is een gastvrije afdeling met een open sfeer, waarbij u een persoonlijke en respectvolle benadering mag verwachten. De verpleegkundigen hebben aandacht voor u, uw omstandigheden, gevoelens en overtuigingen.

Waar kunt u bij ons op rekenen:

  • Het streven is dat binnen vijftien minuten na binnenkomst op de afdeling u kennis maakt met de verpleegkundige die voor u zorgt en hoort u wie gedurende de opname uw hoofdbehandelaar is.
  • Tijdens uw opname wordt er rekening gehouden met uw wensen ten aanzien van voeding, religie, privacy en persoonlijke verzorging.
  • Elke dienst is er één verpleegkundige verantwoordelijk voor u. Hij/zij is uw aanspreekpunt en zal zich aan het begin van de dienst aan u voorstellen.
  • U hebt dagelijks contact met de zaalarts waarbij u uw vragen kunt stellen en uw behandelplan kunt bespreken. Uw eigen inbreng is hierbij van belang.
  • U kunt altijd bij uw verpleegkundige terecht voor vragen en nadere uitleg.
  • Alle verpleegkundigen werken volgens protocol. Als team staat professioneel gedrag en vakkundigheid voorop.
  • Voor uw veiligheid en gevoel van vertrouwen zullen verpleegkundigen uw persoonsgegevens geregeld controleren, met inachtneming van uw privacy. Indien u op de bel drukt streven verpleegkundigen ernaar binnen drie minuten bij u te zijn
  • Verpleegkundigen vragen u elke dienst naar uw pijnbeleving, zodat pijn optimaal wordt bestreden.
  • Middels het ontslaggesprek zorgt de verpleegkundige ervoor dat u goed geïnformeerd en voorbereid met ontslag gaat. Belangrijke informatie krijgt u op papier mee.
  • Op de afdeling wordt van u als patiënt betrokkenheid bij uw eigen ziekteproces verwacht, waarbij u respect toont voor uw medemens en uw omgeving.

Contact uitklapper, klik om te openen

Hebt u vragen? Neem dan contact met ons op. Voor het maken van een afspraak hebt u een verwijzing nodig van uw oogarts.

Polikliniek Oogheelkunde

088 75 588 40

De polikliniek is op werkdagen bereikbaar van 08.00 tot 11.30 uur en tussen 13:00 en 16:00 uur.

Bedankt voor uw reactie!

Heeft deze informatie u geholpen?
Graag horen we van u waarom niet, zodat we onze website kunnen verbeteren.

Werken bij het UMC Utrecht

Contact

Afspraken

Praktisch

umcutrecht.nl maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van cookies Deze website toont video’s van o.a. YouTube. Dergelijke partijen plaatsen cookies (third party cookies). Als u deze cookies niet wilt kunt u dat hier aangeven. Wij plaatsen zelf ook cookies om onze site te verbeteren.

Lees meer over het cookiebeleid

Akkoord Nee, liever niet