1 Inleiding
Deze handleiding geeft inzicht in het maken en bewerken van Connect in SharePoint
2016, bedoeld voor redacteuren en hoofdredacteuren. Er staan veel handelingen
beschreven, misschien niet altijd voor jou in de juiste chronologische
volgorde. Gebruik de inhoudsopgave om je onderwerp te zoeken.
Onderwerpen die extra
aandacht nodig hebben, vind je in een blauw kader als deze.
Connect is gebouwd in SharePoint 2016. Vanuit Connect worden de andere omgevingen weer
ontsloten.
1.1 Homepage
Alle UMC Utrecht medewerkers
krijgen een persoonlijke homepage. Op de homepage staan een aantal vaste
elementen (UMC Utrecht nieuws, mededelingen, uitgelicht/storingen, Blog,
Thema’s, evenementen en collega vinden); de overige ruimte kan ingevuld worden
met widgets die de medewerker zelf aanmaakt. Vanuit de homepage kan zonder meer
gelinkt worden naar informatie op Connect maar ook naar een protocol, een
pagina binnen het personeelsportaal, roosteren in Monaco, etc. Op deze manier
kan een medewerker zijn belangrijkste taken zo snel mogelijk uitvoeren.
1.2 Navigatie
Boven
alle intranetpagina’s staat dezelfde navigatiebalk:
Zo kun je vanuit elke pagina weer verder navigeren. De knoppen in het menu
verwijzen naar ‘omgevingpagina’s’ vol met handige links. Deze omgevingen worden
bijgehouden door omgevingsredacteuren en zijn bedoeld om de UMC Utrecht
medewerker snel naar voor hem/haar belangrijke informatie te verwijzen.