Zorgverlenersportaal
Zorgverlenersportaal
Via het zorgverlenersportaal kunt u als huisarts snel toegang hebben tot de medische informatie van uw patiënt(en) zoals:
- (functie-) Onderzoeken en uitslagen van KCL, MMB, pathologie, radiologie en radiotherapie. Het is nog niet mogelijk om radiologiebeelden in te zien.
- Geplande afspraken, opnames, operaties, operatieverslagen, SEH-registraties en verwijzingen (ZorgDomein en verwijzingen tussen ziekenhuizen).
- Andere onderdelen van het elektronisch patiëntendossier zoals allergieën, diagnoses, medicatie, behandelverslagen en brieven.
Inloggen uitklapper, klik om te openen
Bent u nieuw op ons zorgverlenersportaal? uitklapper, klik om te openen
Dan kunt u toegang aanvragen tot het zorgverlenersportaal door een mail te sturen naar helpdesk@umcutrecht.nl en de ingevulde en ondertekende gebruikersovereenkomst mee te sturen. Als wij uw aanvraag hebben verwerkt, ontvangt u daarvan een bevestiging van ons. Daarna kunt u inloggen op het zorgverlenersportaal.
U heeft nodig:
- UZI-pas
- UZI-code
- AGB code
Toestemming van uw patiënt
U kunt als huisarts alleen het medisch dossier van uw patiënt(en) inzien als uw patiënt hiervoor bij ons formeel toestemming heeft gegeven. De patiënt kan ook online toestemming geven via het patiëntportaal: www.umcutrecht.nl/mijnumcutrecht.
Veelgestelde vragen uitklapper, klik om te openen
Hoe kan ik inloggen?
U kunt inloggen in ons zorgverlenersportaal met ZorgID als u de aanvraagprocedure hebt doorlopen en van ons een bevestiging hebt ontvangen.
Wie kan gebruik maken van het zorgverlenersportaal?
Het zorgverlenersportaal is voor huisartsen. Op termijn komt dit ook beschikbaar voor apothekers, paramedici, VVT's en verloskundigen.
Waar kan ik me aanmelden voor het zorgverlenersportaal?
U kunt een gebruikersovereenkomst invullen, ondertekenen en mailen naar onze ICT afdeling: helpdesk@umcutrecht.nl.
Ik maak al gebruik van ZorgDomein. Kan ik dan automatisch inloggen in het zorgverlenersportaal?
Nee. Hiervoor dient u een nieuwe aanvraag te doen. U kunt inloggen in ons zorgverlenersportaal met ZorgID als u de aanvraagprocedure hebt doorlopen en van ons een bevestiging hebt ontvangen.
Ik werk in een praktijk met meerdere huisartsen. Moeten alle huisartsen apart toegang aanvragen en een gebruikersovereenkomst indienen?
Ja. Iedere huisarts van uw praktijk moet een aanvraag doen voor toegang tot het zorgverlenersportaal. Dat kan door het invullen, ondertekenen en versturen van de gebruikersovereenkomst.
Ik werk in een duopraktijk (of meervoudige praktijk). Kan ik inzage krijgen voor patiënten van de duopraktijk?
Ja, dat kan. In de gebruikersovereenkomst geeft u dan aan met welke huisarts u de duopraktijk of meervoudige praktijk uitvoert. Beide huisartsen van de duopraktijk moeten de aanvraag ondertekenen. U verklaart in de gebruikersovereenkomst dat de patiënten van de duo- of meervoudige praktijk weten dat alle huisartsen in de duo- of meervoudige praktijk inzage hebben in zijn of haar patiëntgegevens.
Hoe veilig is het gebruik van het zorgverlenersportaal?
We gebruiken voor het zorgverlenersportaal een website die aan de veiligheidseisen van het UMC Utrecht voldoet.
Ik kan de gegevens van mijn patiënt niet vinden, hoe kan dit?
U kunt alleen patiënten van uw eigen praktijk raadplegen en als de patiënt daar toestemming voor heeft gegeven. Uw patiënten zijn zelf verantwoordelijk voor het juist vastleggen van hun gegevens bij ons.
Als het goed is, hebt u het BSN van uw patiënt, gebruik deze om te zoeken. U kunt ook de schrijfwijze van de naam van uw patiënt controleren. Gebruik eventueel alleen de eerste letters van de naam.
Bent u een nieuw gevestigde huisarts en hebt u de praktijk van een collega overgenomen? Dan kunt u ons vragen om alle patiënten op uw naam over te zetten.