Binnen kantooruren: Gebruik Hix ordermanagement voor het insturen van materialen. Materialen worden samen met een loopbrief of ordermanagementetiket zo spoedig mogelijk na afname afgegeven bij de administratie: Loket 22, G.04.4.27. Met bepaalde afdelingen (w.o. SEH, verloskunde en het WKZ) is de afspraak gemaakt om materialen met de buizenpost te versturen naar station 60.
Buiten kantooruren: Materiaal in het stoofje (liquoren) of in de koelkast (overige materialen) in de nis naast het loket leggen. Zie de foto. Bloedkweken kunnen verstuurd worden naar het CDL (Centraal Diagnostisch Laboratorium). Dit kan alleen door middel van de daarvoor bestemde verzendcontainers. Voor verdere instructies, zie Afname en transport per materiaal.
Op buitenkant materiaal vermelden:
HIX etiket. Bij gebruik van loopbrief of papieren aanvraagformulier het materiaal voorzien van naam en voorletters patiënt; PIN-nummer; geboortedatum; afdelingscode; datum en tijd van afname; soort materiaal.
Bij gebruik van papieren aanvraagformulier vermelden:
naam aanvragend arts incl AGB code, telefoonnummer, afdeling en afdelingscode, artscode; naam en voorletters patiënt; PIN-nummer; geboortedatum; datum en tijd van afname; soort materiaal en specificatie van de afnamelocatie bij pus, uitstrijken, etc.; klinische gegevens; vraagstelling; gebruikte antibiotica of antivirale medicatie.
Verzendcontainers die ernstig vervuild zijn met patiëntenmateriaal worden niet in behandeling genomen.
De aanvraagformulieren vindt u hier.