Terug

Wat vinden patiënten van onze poliklinieken?

De ervaringen van patiënten in het UMC Utrecht vertellen ons wat we goed doen en wat beter kan. Daarom doen we onderzoek naar de ervaringen van patiënten, onder andere met de Patiëntervaringsmonitor (PEM). De uitkomsten van het onderzoek gebruiken we om de kwaliteit van onze zorg te verbeteren.

De PEM wordt uitgevoerd in samenwerking met de andere academische ziekenhuizen in Nederland. Omdat alle UMC’s dezelfde vragenlijsten gebruiken, kunnen we de ervaringen van onze patiënten ook vergelijken met die van andere UMC’s. Over de afgelopen 12 maanden hebben in totaal 16392 patienten hun ervaringen gedeeld.

Bekijk ervaringen per polikliniek

Wat vinden patienten over de zorg bij opname

8.7

Meest positief

Patiënten hadden vertrouwen in de arts of de andere zorgverlener (96% eens).
Er was genoeg tijd om met de arts of de andere zorgverlener te praten over de ziekte of het probleem (95% eens).
Er is verteld wat men na de afspraak moest doen, bijvoorbeeld een nieuwe afspraak maken of een bezoek brengen aan de huisarts (95% eens).

Er werd tijd genomen voor mijn persoonlijk verhaal, men kon zich goed in mijn situatie verplaatsen en er werd meegedacht.

Dit verdient onze aandacht

Informatie werd gegeven over eventuele wachttijd (19% eens).
Informatie werd gegeven over de mogelijke bijwerkingen van nieuwe medicijnen (76% eens)
Patiënten hebben maximaal 15 minuten gewacht in de polikliniek (79% eens).

Artsen mogen zichzelf voorstellen bij de begroeting, dit schiet er vaak bij in gezien het overslaan van de hand schudden.

Werken bij het UMC Utrecht

Contact

Afspraken

Praktisch

umcutrecht.nl maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van cookies Deze website toont video’s van o.a. YouTube. Dergelijke partijen plaatsen cookies (third party cookies). Als u deze cookies niet wilt kunt u dat hier aangeven. Wij plaatsen zelf ook cookies om onze site te verbeteren.

Lees meer over het cookiebeleid

Akkoord Nee, liever niet